Opções de estoque de funcionários do google
Opções de estoque de funcionários do Google
Opções de estoque do Google Employee: The Sequel.
19 de abril de 2007 10:25 • goog.
As bolsas de opção de estoque de empregado estão disponíveis para cerca de 15% dos trabalhadores de colarinho branco nos EUA. Para muitas dessas pessoas, as opções de ações representam uma grande fração de sua riqueza total. Opções de ações fizeram muitos milionários, mas também deixaram muitas pessoas sem muita riqueza. O Google (NASDAQ: GOOG) lançou um novo programa que permite aos empregados opções de ações adquiridas vender essas opções através de um mercado interno incomum.
Embora esta seja uma abordagem interessante para permitir que os funcionários garantam algumas frações de sua riqueza no estoque da Google, demonstrei no artigo acima que os funcionários que desejam vender opções podem receber apenas uma fração do valor justo de suas opções. Recebi muitas respostas interessantes ao meu artigo. Um dos comentários - de um usuário do nosso software de gerenciamento de portfólio - foi o seguinte:
Para muitos funcionários do Google, as opções, mesmo nas opções de dinheiro, são 99% do seu patrimônio líquido. Sem este programa, não há oportunidade de diversificar ... Um exemplo poderia ser: você é um novo graduado da faculdade que foi contratado pelo Google, que se juntou em Jan06, obteve 5.000 opções em 470. Você não possui outros ativos. Devo vender o meu Google e diversificar vs manter o Google para o passeio de alta volatilidade? Para algumas pessoas, especialmente as pessoas com a maior parte do seu patrimônio líquido nas opções do Google, desistir do valor do tempo (10 anos até 2 anos) vale a pena obter o benefício de diversificação - pelo menos para uma parte de suas participações no Google.
Este é um ponto muito bom e fala com a grande questão da carteira de portfólio para pessoas com uma quantidade substancial de suas riquezas em opções de ações. Se você tiver que vender alguma fração de suas opções com desconto por meio da opção do Google para obter alguma diversificação em sua carteira, talvez esteja bem. A questão, é claro, é o quanto vale a pena desistir em termos do "valor justo" de suas opções para poder se diversificar. Esta questão é responsável pela utilização de técnicas financeiras padrão.
Eu vou apresentar um caso simples em que um detentor de opções de ações de empregados do Google deseja avaliar a troca relativa de vender algumas ou todas as suas opções (através do novo programa do Google) para poder se diversificar em outras participações. Imaginemos que temos um funcionário do Google (chamado Jane) que possui 1.000 opções de estoque do Google com um preço de exercício de $ 470 que expirará em 13/04/2018, oito anos a partir de agora (a partir da redação deste artigo). Primeiro, precisamos avaliar essas opções. No momento em que esta está sendo escrita, o estoque do Google é negociado em US $ 466. Expliquei neste artigo recente como avaliar as opções datadas há muito tempo. Primeiro, você teste seu modelo de avaliação de opções nas opções listadas (ou seja, opções que estão atualmente negociando no mercado) para garantir que seu modelo concorda com os preços de mercado. As opções de chamadas mais antigas para o Google expiram em janeiro de 2009.
Eu calibrei meu modelo de avaliação para concordar com os valores listados dentro de 5%. Para avaliar as opções com datas de validade mais longas (como as opções de Jane), agora podemos simplesmente mudar a data de validade em nosso modelo de avaliação. Meus cálculos sugerem que as opções de Jane valem US $ 217 cada, de modo que o portfólio total de 1000 opções de Jane vale US $ 217.000. Todo o valor de suas opções está no valor extrínseco (o valor derivado da probabilidade de aumento de preços futuros) - essas opções não valem nada se ela as exercesse hoje. Quando calculo o valor justo de uma opção com este preço de exercício, mas com um vencimento de 13/04/2009 (ou seja, dois anos a partir desta redação), o "valor justo" é de US $ 99,50.
O novo programa do Google permite que Jane venda suas opções com um valor justo de US $ 217 por ação por US $ 99,50, assumindo que os potenciais compradores que oferecem essas opções vão pagar tanto. Na realidade, eles não vão pagar isso por isso - por que eles pagariam o preço completo de Jane quando eles pudessem comprar o mesmo com menos problemas no mercado aberto? Por razões de argumento, vamos assumir que os potenciais compradores pagarão esse valor, no entanto. Jane pode escolher vender algumas ou todas as suas carteiras de opções, com um valor justo de US $ 217 por ação por US $ 99,5 por ação. O que ela recebe em troca é a capacidade de investir parte de seu portfólio em outras participações.
Quanto, se houver, as opções de Jane devem vender para poder se diversificar em outras explorações? Para resolver esta questão, vamos examinar o perfil de risco / retorno das opções de Jane. Este é um exercício interessante. Digamos que Jane tem 30 anos e quer esperar dez anos, aos 40 anos. Investir é tudo sobre equilibrar riscos e retornar, então nós temos que olhar para estatísticas de desempenho. Em nossa análise, o Google deverá gerar um retorno anual médio de 19,7% ao ano. A volatilidade (o risco) associada ao Google é bastante determinada pela calibração do modelo às cotações das opções no mercado.
Uma vez que nosso período de perspectiva é de dez anos e as opções de Jane expiram em oito anos, precisamos decidir o que Jane fará com o produto de suas opções quando expirarem. Assumiremos que Jane detém suas opções, exerce as opções imediatamente antes de expirar e vende imediatamente a maior parte de suas ações no Google para investir em uma carteira equilibrada de ações - mantendo 10% do portfólio no Google Stock:
Este é um portfólio bastante genérico que consiste em 10% de ações da Google, com o restante atribuído a um conjunto de fundos negociados em bolsa. Nós temos 30% do portfólio em um fundo S & amp; P500 (NYSEARCA: IVV), 20% no fundo de mercados desenvolvidos no exterior (NYSEARCA: EFA), 10% em um fundo de mercado emergente (NASDAQ: ADRE), 10% em um mercado real fundo do índice imobiliário (NYSEARCA: ICF), 10% em serviços públicos (NYSEARCA: IDU) e 10% em títulos indexados à inflação (NYSEARCA: TIP).
Para realizar esta análise, usaremos o Quantext Retirement Planner [QRP]. O QRP é um aplicativo de gerenciamento de portfólio. Ignoraremos impostos pelo momento - embora isso seja, em última análise, uma consideração importante.
Podemos calcular o risco e o retorno associados às opções de Jane (abaixo). Seu valor mediano da carteira deverá ter mais de US $ 1,2 milhão quando completar as 40 anos se ela mantiver suas opções até o vencimento e depois investir o produto em sua carteira equilibrada de ações.
O resultado mediano de Jane parece ótimo. Por outro lado, as coisas parecem um tanto sombrias quando olhamos para o resultado do percentil 20 de Jane. O percentil 20 é o valor que sua carteira será igual ou inferior nos piores 20% dos futuros possíveis. Dito de outra forma, Jane tem uma chance de 1 em 5 de que o valor do seu portfólio seja tão baixo quanto inferior ao nível do percentil 20. Se ela simplesmente mantém suas opções até o vencimento e depois investe o produto em sua carteira de ações, ela tem uma chance de 1 em 5 de ter um portfólio abaixo do valor atual das opções. Nós projetamos o percentil 20 para esse portfólio de US $ 176K quando Jane tem 40. Seu pior caso é que ela detém as opções até o vencimento e o preço do estoque do Google é inferior a US $ 470 em dez anos e suas opções expiram sem valor. Nesse caso, seu portfólio de opções vale zero.
Agora, consideremos um portfólio alternativo. Se Jane pudesse vender todas as suas opções pelo seu justo valor atual (não reduzindo o prazo de validade até dois anos), ela teria US $ 217 mil em dinheiro. Se ela tivesse investido esses $ 217K em sua carteira equilibrada de ações, como seu portfólio ficaria ao longo dos próximos dez anos? Eu marquei esse cenário como 'portfólio de ações' no quadro abaixo. Nota: as curvas de saída nos gráficos foram levemente suavizadas para fins de ilustração.
Se Jane pode tirar seu dinheiro das opções do Google (ao valor justo) e investir na carteira de equivalência patrimonial mostrada anteriormente, ela tem muito menos emoção entre os 30 e os quarenta anos. Seu valor mediano da carteira é de cerca de US $ 600K aos 40 anos, e seu valor do portfólio do percentil 20 é de US $ 353K. É exatamente isso que esperamos. Ter todo o seu dinheiro nas opções de ações do Google é uma situação (muito) de alto risco / retorno elevado. Se você pudesse investir os mesmos fundos em um portfólio de equidade razoavelmente equilibrado, você teria rendimentos medianos mais baixos, mas sua desvantagem seria muito melhorada (ou seja, o valor do percentil 20 de US $ 353K versus US $ 176K é mantido em suas opções).
Vale ressaltar que não há nenhuma maneira de provar qual dessas opções de portfólio é melhor. Se você está disposto a apostar grande, você pode optar por manter suas opções do Google. Se você preferir ter menos risco e você está disposto a aceitar um portfólio com metade do valor médio em dez anos, você preferiria o portfólio de ações diversificado. É claro, é possível construir carteiras com perfis de risco / retorno que se enquadram nessa base na venda de algumas frações das opções de Jane.
Mas vamos voltar à pista. Jane não tem a opção entre essas duas carteiras. Ela só pode vender suas opções de ações por cerca de metade de seu valor justo neste plano do Google - então ela está realmente procurando um portfólio no valor de US $ 100.000 se ela vender suas opções no leilão do Google. Quando examinamos esse cenário, a escolha parece menos atrativa (abaixo).
Quando Jane perde 50% do valor de sua carteira de opções fora do topo (vendendo suas opções no leilão Google), é muito difícil recuperar essa perda investindo no portfólio de ações. Em outras palavras, Jane pode se livrar de muitos riscos ao desistir de metade do valor de seus ativos iniciais - e este é um preço muito caro para pagar a redução de risco.
Jane tem um portfólio muito volátil na medida em que ela possui uma posição alavancada em um estoque altamente volátil. Sua posição é alavancada porque ela controla 1000 partes do Google (em suas opções) com um portfólio que vale muito menos do que as 1000 opções que ela controla.
Os resultados apresentados aqui sugerem que a venda de suas opções com o desconto muito alto que ocorre quando a data de validade de suas opções de oito anos é reduzida para dois anos simplesmente não é uma boa escolha de investimento. É verdade que ela tem muito mais em risco em uma única empresa, é claro, se ela mantiver as opções. Isso é chamado de risco padrão. Se o Google fizer uma Enron, ela está com problemas. Existe uma probabilidade muito menor de que o portfólio de ações diversificado vá para zero valor - o que exigiria o colapso de todo o sistema financeiro. Esses casos são os casos de probabilidade muito baixa que só podemos avaliar com grande incerteza - e é por isso que estamos aderindo ao resultado do percentil 20 para fins de planejamento. O Google poderia ter um colapso de preços de ações como o Sun Microsystems (NASDAQ: SUNW)? A Sun estava negociando em US $ 40 no início de 2000 e atualmente é de aproximadamente US $ 6. Um funcionário da Sun, com uma opção de 8 anos com uma greve de US $ 40 naquela época, está fora de sorte. Há muitos funcionários da Sun que estariam muito melhores se pudessem ter trocado suas opções de ações por uma carteira de mercado diversificada - mesmo que tivessem que levar cinquenta centavos no dólar para retirar suas opções.
Examinamos um caso no qual Jane possui opções com os seguintes recursos:
1) Preço de exercício de $ 470.
2) Oito anos até o vencimento.
À medida que qualquer uma dessas duas variáveis muda, a proposição de valor será diferente. Agora, vamos examinar um cenário diferente. Se Jane tivesse o mesmo valor em opções com uma greve de US $ 470, mas com vencimento em 1/16/2009, e ela poderia vender pelo valor justo, vender suas opções é muito mais atraente.
Com opções que expiram em menos de dois anos, as opções de Jane têm 20% de chance de expirar sem valor (veja o gráfico acima). Se Jane mantiver suas opções até o vencimento, no entanto, ela acabará com substancialmente mais dinheiro no caso médio do que se ela vender suas opções hoje e investe na carteira diversificada de ações. Por outro lado, é muito claro por que Jane pode preferir vender suas opções e investir no portfólio diversificado de ações. Provavelmente há alguns funcionários do Google que fariam essa compensação de risco / retorno com pelo menos uma parte de suas opções.
Pessoas com grandes participações concentradas precisam entender as implicações de risco / retorno de suas participações. Recentemente, analisei um portfólio com 14% alocado à Procter and Gamble (NYSE: PG) que o proprietário desejava manter. Muitos investidores têm esse tipo de participação concentrada devido ao emprego em uma empresa ou simplesmente um legado familiar que eles se sentem obrigados a não vender. É possível administrar eficazmente esse tipo de concentração através da escolha de outras explorações. Isto é, no entanto, muito diferente de uma pessoa com a totalidade ou a maior parte do seu patrimônio líquido amarrado em opções em um único estoque volátil. Em muitos casos, essas pessoas são simplesmente encurraladas para o passeio, mas o novo programa de opções de estoque transferível do Google [TSO] oferece uma capacidade de exclusão.
Um funcionário do Google que está considerando vender ou não as opções adquiridas através do programa TSO deve considerar cuidadosamente a proposta de valor total. O primeiro passo é avaliar as opções de compra de ações em termos de seu valor justo e em termos de quanto possível de uma venda das opções. O segundo passo é examinar como o desempenho total risco / retorno de sua carteira muda sob várias estratégias. Eu mostrei dois casos em que Jane olha para manter todas as suas opções ou vendê-las todas. Para muitas pessoas, vender uma fração das opções será mais atraente do que uma abordagem de tudo ou nada. Vale ressaltar que um funcionário que pesa esse tipo de decisão precisará ter um bom senso das características de risco e retorno das ações da Google e da alternativa de investimento potencial disponível para a implantação dos fundos obtidos com a venda de suas opções.
Disclaimer: todos os resultados discutidos neste artigo foram gerados pelo Quantext Retirement Planner, um modelo matemático que combina modelos de preços de opções padrão com a simulação de Monte Carlo. Os resultados obtidos com a utilização desta ferramenta para opções de longo prazo refletem uma série de premissas que podem ou não coincidir com a maneira como as opções de preços do Google quando contabiliza o valor das opções para os empregados.
Este artigo é apenas para membros PRO!
Acesse este artigo e 15.000 artigos PRO exclusivos de US $ 200 / m.
Interessado em atualizar para o PRO?
Reserve um compromisso com um Gerente de Contas PRO para ver se o PRO é ideal para você.
Opções de estoque de funcionários do Google
PROGRAMA DE OPÇÕES DE ACÇÕES TRANSFERÁVEIS DO GOOGLE.
PERGUNTAS E RESPOSTAS.
ESTE DOCUMENTO CONTIDA PERGUNTAS E RESPOSTAS RELATIVAS AO PROGRAMA DE OPÇÃO DE ACÇÃO DE TRANSFERÊNCIA PROPOSTA DA GOOGLE & # 146; S. Este programa não está programado para LANÇAR ATÉ ABRIL 2007. AS PERGUNTAS E RESPOSTAS SÃO BASEADAS NA NOSSA ESTRUTURA NO PLANO ACTUAL DO PROGRAMA, QUE PODEM MUDAR. O GOOGLE PODE MODIFICAR ESTE PROGRAMA E, SE LANÇA, TERMINAR ESTE PROGRAMA EM QUALQUER MOMENTO EM SUA ÚNICA DISCRIÇÃO.
PERGUNTAS GERAIS DO PROGRAMA.
Quais são as opções de estoque transferíveis do Google (& # 147; TSOs & # 148;)?
Os TSO do Google são opções de ações não qualificadas de funcionários do Google que, uma vez adquiridas, podem ser transferidas (& # 147; vendidas) para instituições financeiras através de um leilão online. No nosso atual programa de opção de compra de ações, os funcionários do Google podem escolher (1) exercer suas opções de compra de ações e, em seguida, vender ou deter o estoque, ou (2) continuar a manter as opções para comprar ações em uma data posterior. O programa TSO oferece uma terceira alternativa: venda de opções de compra de ações para instituições financeiras.
Como essas novas opções de ações se comparam às opções de ações ordinárias?
As opções de ações tradicionais não são transferíveis (exceto em circunstâncias limitadas na morte) & # 151; eles são apenas exercitáveis. Os TSOs podem ser exercidos como opções tradicionais, ou podem ser transferidos (vendidos). Os TSOs serão regidos pelos termos do Plano de ações de 2004 do Google e os acordos de opção relevantes, que serão alterados conforme descrito abaixo.
Por que o Google criou esse programa?
Queremos permitir que funcionários do Google capturem o valor de & # 147; tempo & # 148; de suas opções. Como o programa de opção atual não permite a venda de opções de ações de funcionários, os funcionários podem realizar o valor das opções somente exercendo-as e depois vendendo a ação a um preço superior ao preço de exercício. Com este programa, os funcionários poderão perceber não só o valor intrínseco (a diferença entre o preço da subvenção e o preço de mercado do estoque do Google), mas também o valor do tempo de suas opções. As instituições financeiras, como os bancos, podem estar dispostas a pagar um prêmio acima do valor intrínseco para muitas opções devido ao valor do tempo.
Qual é o valor do tempo?
O valor de tempo é o valor do direito de continuar mantendo uma opção para ganhos potencialmente maiores em uma data posterior.
12 de dezembro de 2006.
Quem pode participar deste programa?
Somente os funcionários ativos do Google que não fazem parte do Grupo de Gerenciamento Executivo (EMG) podem participar deste programa.
Quais as opções elegíveis?
Somente as opções de compra de ações não qualificadas concedidas desde que o Google foi divulgado (pós-IPO) são elegíveis para este programa.
Quantas opções pós-IPO ainda estão pendentes?
Como pode ser derivado das demonstrações financeiras do Google, em 30 de setembro de 2006, havia aproximadamente 6,6 milhões de opções adquiridas e não cobradas pendentes que foram concedidas desde o IPO do Google.
Por que você excluiu EMG?
Acreditamos que essa posição reflete os interesses dos nossos acionistas neste momento. Nós sentimos que nossos atuais programas compensatórios oferecem incentivos adequados para nosso Grupo de Gerenciamento Executivo.
Por que as opções anteriores não foram concedidas antes do Google ser público (pré-IPO) elegível?
Acreditamos que é justo excluir as opções outorgadas antes que o Google fosse divulgado de elegibilidade, uma vez que o objetivo do programa TSO não é criar valor para opções que já estão significativamente no dinheiro. Realmente, mesmo que permitisemos opções pré-IPO no programa TSO, os licitantes estariam dispostos a pagar pouco, se houver, um prêmio além do valor intrínseco existente para os direitos sobre essas opções. Para esse assunto, existem muitas opções pós-IPO para as quais os investidores podem pagar pouco, se houver, premium.
Os funcionários podem participar do programa depois que seu emprego com o Google é encerrado?
Uma vez que o emprego é encerrado, um funcionário deixará de ser elegível para participar do programa TSO, mesmo que suas opções ainda estejam exercíveis no programa tradicional.
Os funcionários devem participar do programa?
A participação no programa TSO é completamente voluntária e os funcionários podem decidir participar ou não participar a qualquer momento.
Os funcionários podem vender algumas de suas opções e exercitar outras?
Os funcionários são livres para exercer suas opções ou vender as opções (ou não) em qualquer mix que escolherem.
12 de dezembro de 2006.
Os funcionários obterão um preço melhor se venderem opções através do programa TSO da Google ou se exercitarem e venderam imediatamente suas opções?
Em geral sim. O sistema de leilão TSO permite que uma venda ocorra no âmbito do programa TSO apenas se o licitante vencedor oferecer um preço igual ou superior ao preço intrínseco & # 147; in-the-money & # 148; valor. Embora não haja garantia de que as instituições financeiras de licitação paguem um prêmio por uma opção in-the-money, os dados históricos do mercado sugerem que eles costumam fazer. No entanto, isso não será verdade em todos os casos no programa TSO. Por exemplo, para as opções que estão muito dentro ou fora do dinheiro (ou seja, onde o preço de mercado das ações ordinárias do Google é muito maior ou muito menor do que o preço de concessão da opção), o valor do tempo pode ser tão baixo quanto ser ultrapassado pelos custos de transação do programa TSO. Além disso, as opções com um prazo restante de menos de seis meses não podem ser vendidas no programa TSO porque, após a transferência, a vida restante é arredondada para baixo para zero.
Você pode me dar um exemplo do que as opções de ações dos funcionários valeriam no âmbito deste programa?
Para ter uma idéia do que os licitantes podem oferecer aos funcionários do Google para opções com vidas de dois anos em determinados preços de exercício, você pode se referir ao que o mercado está pagando por opções de chamadas de dois anos e nº 147, negociadas publicamente e # 148; hoje . 1.
Por exemplo, no encerramento da negociação em 11 de dezembro de 2006, opções de mercado público de dois anos com um preço de exercício & # 148; (também chamado de & # 147; preço de concessão & # 148;) de $ 500 foram negociados em aproximadamente US $ 105 cada. Uma vez que o preço das ações da Google fechou em aproximadamente US $ 484 naquele dia, essas opções foram & # 147; underwater & # 148; - significando que não tinham valor intrínseco. Em outras palavras, os $ 105 foram atribuídos ao valor do tempo das opções. Na mesma data, as opções de mercado público de dois anos com um preço de exercício de US $ 300 foram negociadas em aproximadamente US $ 225 cada. Isso significa que o mercado estava disposto a pagar não só os US $ 184 pelo valor realizável exercitando e vendendo hoje, mas também um prêmio de US $ 41 pelo valor do tempo.
Nós advertimos aos funcionários que não confiem indevidamente no valor das opções negociadas publicamente quando tentam determinar o valor de suas opções no âmbito do programa TSO. Embora o programa TSO do Google seja projetado para refletir o mercado público, não será tão eficiente porque haverá menos participantes no mercado e custos de transação ligeiramente superiores. Além disso, o preço de mercado das opções é altamente volátil e pode flutuar drasticamente. Não fazemos nenhuma representação quanto ao "valor justo" # 148; deveria estar. Além disso, os funcionários do Google devem estar conscientes de que, à medida que as opções se tornam mais dentro ou fora do dinheiro (ou seja, como.
12 de dezembro de 2006.
o preço de mercado das ações ordinárias da Google se afasta do preço de concessão da opção), o valor do tempo da opção diminui e, portanto, o programa TSO se torna menos valioso.
Este programa estará disponível em todos os países?
Pretendemos disponibilizar este programa para funcionários em todos os países onde o Google concede opções, exceto em locais onde, devido a implicações legais e / ou fiscais locais, não beneficiariam os empregados ou o programa não seria prático. Embora acreditemos que seremos capazes de oferecer o programa TSO na maioria dos países em que concedemos opções, ainda estamos trabalhando nos requisitos legais e regulamentares locais em cada país para que possamos implementar este programa em tantos lugares quanto possível. Nós forneceremos funcionários em cada país com detalhes atualizados entre agora e abril.
Quando os funcionários podem começar a usar este programa?
Planejamos iniciar o programa TSO quando a janela de negociação do Q2 for aberta em abril de 2007. Os funcionários do Google poderão iniciar sessão para criar e visualizar sua conta TSO através de um sistema on-line que o Morgan Stanley criou para o Google pouco antes do lançamento do programa.
Haverá períodos em que os funcionários do Google não podem vender suas opções no programa TSO?
Sim. O programa TSO estará ativo durante as horas normais de negociação NASDAQ quando a janela de negociação do Google for aberta. Quando o Google possui informações relevantes e não públicas, encerraremos o programa TSO até que a informação não seja mais importante ou o segundo dia útil após a divulgação da informação ter sido divulgada. Os funcionários do Google não receberão aviso prévio desses desligamentos. Quando o programa TSO não está ativo, os funcionários do Google podem não vender suas opções sob o programa TSO, mesmo sob um plano 10b5-1. Veja também & # 147; O programa TSO afeta a capacidade de um empregado para exercer opções e vender as ações subjacentes da maneira tradicional? & # 148; abaixo.
O que é material, informação não pública?
A informação é importante se um investidor razoável considerasse importante tomar uma decisão de comprar, vender ou manter títulos da Google, uma aquisição ou um acordo comercial grande. A informação não é pública até que tenha sido amplamente disseminada para o mercado público e o público tenha tido a chance de absorvê-la e avaliá-la. Os funcionários do Google podem se referir à Política do Google contra a negociação de insider para obter mais informações sobre o que constitui informação material e não pública.
Por que o programa TSO será encerrado quando o Google possuir informações materiais e não públicas?
A declaração de registro que o Google está arquivando na Securities and Exchange Commission (SEC) para permitir que o programa TSO opere não pode ser usada quando o Google possui informações materiais e não públicas. Portanto, o programa TSO deve ser suspenso quando o Google possui informações materiais e não públicas. Na prática, isso significa que os funcionários do Google não poderão vender opções usando o programa TSO nestes períodos.
12 de dezembro de 2006.
O programa TSO afeta a capacidade de um empregado para exercer opções e vender as ações subjacentes da maneira tradicional?
Não, com uma exceção. Conforme discutido acima, o Google desligará o programa TSO quando o Google possuir informações relevantes e não públicas. Durante esses períodos de tempo, a Google também excluirá os funcionários do Google de vender ações emitidas após o exercício de opções da maneira tradicional. O Google irá impor essa restrição para ajudar a garantir que as vendas dos estoques Google pelos funcionários do Google não violam as leis de negociação de informações privilegiadas e a Política de Google contra a negociação de insider. Se o Google não impôs essa restrição, existe o risco de que um funcionário do Google possa ser considerado como vendendo ações do Google durante um período em que o funcionário do Google sabia que o programa TSO estava encerrado, o que poderia ser considerado material, informações não públicas . Esta restrição não se aplica às vendas de ações de acordo com um plano 10b5-1 (mas aplica-se às vendas de TSOs de acordo com um plano 10b5-1).
Quem vai comprar as opções?
Investidores institucionais pré-qualificados serão licitantes em todas as opções que os funcionários do Google colocam em leilão.
Os empregados podem vender opções fora do processo de leilão TSO da Google?
Não, os funcionários podem não vender opções fora do programa TSO.
Quais são as conseqüências fiscais quando os funcionários vendem TSOs?
Nos Estados Unidos, quando os funcionários vendem TSOs, o valor que recebem será tratado como renda de compensação no ano em que eles vendem os TSOs. Esta renda é do mesmo caráter que a renda que receberiam se tivessem exercido suas opções e vendido imediatamente as ações subjacentes ao invés de vender suas opções por meio desse novo programa. A Google reterá o mesmo tipo de impostos sobre a renda de remuneração que eles ganham com a venda de TSOs como teria se tivessem exercido suas opções e vendido imediatamente as ações subjacentes ao invés de vender suas opções. A discussão acima não constitui conselho fiscal, nem aborda quaisquer consequências fiscais decorrentes das leis de qualquer jurisdição estadual, local ou estrangeira. Além disso, as leis fiscais podem mudar, possivelmente de forma retroativa, para que você consulte seu consultor fiscal.
12 de dezembro de 2006.
O programa TSO é afetado pela seção 409A do Código da Receita Federal?
Nós não pensamos assim, mas os regulamentos ainda não foram finalizados. (Para aqueles que não estão familiarizados com a seção 409A, geralmente sujeita certas opções descontadas para impostos no momento da aquisição, independentemente de serem exercidas ou vendidas. Os impostos sobre o rendimento normal, uma taxa adicional de 20% e outros impostos podem aplicar.) No que diz respeito às opções que o Google concede após o início do programa TSO, não haverá imposto da seção 409A, desde que concedamos as opções ao valor justo de mercado, o que é o que fazemos. Com relação às opções já em circulação no momento em que o programa TSO começa, a orientação existente do IRS na seção 409A especificamente permite as mudanças que faremos às opções em conexão com o programa TSO sem que as opções sejam consideradas regentes para fins fiscais e, portanto, as opções não seriam consideradas opções com desconto sujeitas à seção 409A. Mais especificamente, os regulamentos da seção 409A propostos permitem mudanças para permitir a transferibilidade de certas opções. Embora o IRS ainda não esteja emitindo decisões na seção 409A, temos tido cuidado em estruturar o programa TSO para garantir que sua adoção e operação não criem problemas da seção 409A para os funcionários do Google. A versão final do programa TSO será projetada de forma a assegurar o cumprimento dos regulamentos finais nos termos da seção 409A (que não serão divulgados até o início de 2006).
Quais são as conseqüências fiscais para os funcionários que trabalham para uma entidade Google fora dos EUA?
Uma vez que os TSOs são um novo conceito em todos os países, as implicações tributárias associadas a este novo programa não são inteiramente certezas. Estamos trabalhando com conselheiros fiscais externos para identificar as implicações tributárias em todos os países que o Google atualmente emite opções; e nos países onde oferecemos TSOs, geralmente acreditamos que as conseqüências fiscais serão semelhantes às conseqüências fiscais do exercício de opções ordinárias. No entanto, isso está sujeito à revisão regulatória adicional. Para os funcionários do Google sujeitos a impostos dos EUA fora dos EUA, o Google fornecerá informações fiscais adicionais mais tarde.
Quais instituições financeiras estão participando desse programa?
Morgan Stanley servirá como gerente de leilões TSO da Google e liquidará todas as transações entre funcionários e licitantes do Google. Smith Barney servirá como administrador de opções de ações do empregado. O Google está trabalhando com várias instituições financeiras para participar como licitantes nos leilões.
Tenho que abrir um Morgan Stanley ou outra conta de corretagem?
Não, você criará uma conta TSO online, mas não será obrigado a abrir uma conta Morgan Stanley ou outra corretora.
12 de dezembro de 2006.
E se outros quiserem participar? Existem instituições financeiras que não são elegíveis para fazer parte do leilão?
O Google antecipa permitir que instituições financeiras adicionais participem do programa TSO. Todos os participantes devem poder oferecer lances automáticos contínuos para todas as opções do Google no programa TSO e devem atualizar seus sistemas para se interagir com o sistema TSO. A admissão será ao critério exclusivo da Google.
Como os preços das ofertas são determinados?
Todos os licitantes participantes serão obrigados a licitar todas as opções oferecidas para venda como condição de participação no programa TSO do Google para que todos os funcionários do Google obtenham o benefício de preços competitivos em suas opções, mesmo que estejam vendendo apenas uma opção. Os investidores institucionais usam seus próprios modelos de preços de opções proprietárias para determinar o valor justo de cada opção com base no preço de exercício da opção & # 146; prazo (que será de até dois anos no programa TSO do Google; todas as opções com um A duração de mais de dois anos será reduzida para dois anos), as taxas de juros do mercado, a volatilidade do preço das ações e as condições do mercado no momento da oferta. Esperamos que os preços da oferta mudem durante todo o dia de negociação, assim como preços de oferta de ações de ações na mudança do NASDAQ ao longo do dia para refletir a alteração de pressupostos de avaliação.
Um funcionário pode especificar com antecedência o preço ao qual eles querem vender suas opções?
Sim. Se um funcionário quer vender suas opções a um preço determinado, o empregado pode enviar uma ordem limitada. A opção será vendida no mínimo desse preço, desde que um dos licitantes esteja disposto a pagar, no mínimo, a opção (s). Os limites podem ser configurados para expirar no final do dia de negociação ou no final de uma janela de negociação. A market or limit order can be made at any time during an open trading window, although the trade cannot be effected unless the auction is open. There is no guarantee that limit orders will be filled, and, as discussed above, the TSO program may shut down from time to time without prior notice.
Can employees sell vested, underwater stock options in this program?
Yes, financial institutions do place value on underwater stock options (i. e., those with strike prices above the current market price of the stock) and we expect them to bid on underwater options. However, if an option is significantly underwater and/or the option has only a limited remaining life (e. g., if the option is sold nine years and five months after grant), the bid price may be very low or even zero.
How does the TSO program affect Rule 10b5-1 Trading Plans?
A 10b5-1 plan may be used to sell options through the TSO program. Google is modifying its form 10b5-1 plan to accommodate TSO sales, and will make this revised form available before the trading window opens on February 5, 2007. Here are important points regarding 10b5-1 plans and the TSO program:
December 12, 2006.
What is the benefit of a Rule 10b5-1 Trading Plan if Google will shut down the TSO program (including trading under a 10b5-1 plan) when Google in possession of material, non-public information?
There are a couple reasons why a Google Employee may still wish to enter into a 10b5-1 Plan.
First, a 10b5-1 plan will still permit you to exercise and sell your options the traditional way regardless of whether we are in our ordinary quarterly blackout periods or in a special blackout period during which the TSO Program has been suspended. So.
December 12, 2006.
Second, as discussed above, Google will shut down the TSO program when Google is in possession of material, non-public information. Contudo. determining whether an item is material is a difficult, fact intensive, subjective analysis that can be second-guessed in hindsight. So, Google may be in possession of information that it deems not to be material and will continue to let the TSO program operate, even though another person might determine the information is material, especially if applying hindsight. (Thats why our insider trading policy says that Google employees cannot rely on Googles determination of whether an item is material when deciding to buy or sell any Google security; the ultimate decision of whether to do so rests with each Google employee.) For this reason, a 10b5-1 plan (even if it just contemplates sales under the TSO Program when the Program is active) could be helpful to a Google employee in rebutting a claim that he or she fraudulently sold his options under the TSO Program while in possession of material non-public information.
Please keep in mind that the decision as to whether to adopt a 10b5-1 plan (or not) is a complicated one, and depends on the each individuals particular circumstances, and also on any requirements imposed by each individuals plan broker. Google cannot give any Google employee advice on whether to enter into, amend or terminate a 10b5-1 plan. We encourage you to consult your personal advisors and broker regarding the TSO program and 10b5-1 plans.
ACCOUNTING, INVESTOR & OTHER FINANCE QUESTIONS.
Do the new stock options have any changes in their terms?
When the options are sold to a bidder under the TSO program, three changes occur:
1. The remaining life is shortened to two years unless the remaining life is less than two years. If the remaining life is less than two years, then the transferable life is further reduced from two years in six-month increments (e. g., 18 months, 12 months, six months) until the remaining transferable life is zero. For example, an option with a remaining life of 23 months will, upon sale in the TSO program, have an 18-month life.
2. The forfeiture provisions related to the employees employment with Google are removed.
December 12, 2006.
3. We anticipate the anti-dilution provisions will be changed to conform to market-standard provisions.
Why did you reduce the length of the option life upon transfer?
We shortened the term to adjust the time value of the transferred options so that they are, in our estimation, more closely aligned with our compensatory objectives when the option was originally granted. Because the value of the option is in part determined by its term, a shorter option term would decrease the time value that can be realized through the TSO program.
It was not Googles intent to eliminate the benefits of employees holding options altogether. Our intent was to give employee options more tangible value. The TSO program is available to employees who are willing to forgo some of the potential future value in order to get some value today.
How does the TSO program affect Googles accounting?
The TSO program does not change the way we will account for options, but it does increase the cost per option that we will recognize for accounting purposes because the fair value per option on the date of grant will be greater because the expected life of the option will be longer. The longer expected life results from the fact that upon transfer, the options are modified to have a two-year remaining life (generally) from the date of sale, whereas under the non-transferable option program options expire once they are exercised. Because we expect that options will be outstanding longer, they will have a greater fair value on the date of grant which will result in more stock-based compensation for accounting purposes.
We intend to modify all existing stock options granted to employees other than EMG after our IPO to permit their sale under the TSO program. As a result of this modification, we will take a stock-based compensation charge equal to the difference between the value of the modified stock options and their value immediately prior to modification. That charge will be taken on the date we initiate the program expected to be in the second quarter of 2007 for all vested options and over the remaining vesting periods for all unvested options. We plan to disclose the expected amount of this charge in the first quarter of 2007.
Is this program related to new accounting rules for stock options?
No, this program is not driven by accounting implications. Google is doing this to make equity compensation more efficient and understandable to employees. We expect our compensation costs per option to increase under this program to reflect the increase in expected life of each eligible option.
December 12, 2006.
Will this affect earnings?
As discussed above, we will recognize more stock-based compensation per option than we would have otherwise for the foreseeable future after the program goes into effect.
What is the impact on shareholders?
The TSO program increases the efficiency of our equity usage. Under the TSO program, we expect that every option that is granted will be more highly valued by employees, while at the same time the TSO program will retain the advantage of leverage that stock options offer over other forms of equity compensation. We also believe this program enhances our ability to compete effectively for the best talent in the marketplace and therefore sustain our competitive advantage.
Have you discussed this program with the SEC?
We have discussed the TSO program with the SEC, and Google will ensure the program complies with applicable securities laws.
What will the financial institutions do with the options they purchase in the TSO program?
The financial institutions will not be allowed to further transfer the options they purchase in the TSO program to the public. We believe that the financial institutions will enter into hedging transactions with respect to the options they purchase in the TSO program. Specifically, the winning bidder in the TSO auction will likely hedge their position in the Google options by short selling Google shares, which is a typical way to hedge a position in an option. By short selling, the winning bidder offsets the exposure it has in the purchased option. The winning bidder will adjust this short position over the life of the option based on fluctuations in Googles stock price. Through this hedging process, the winning bidder expects to make a profit.
Will Google file a registration statement with the SEC in connection with the TSO program?
Sim. This registration statement will cover, among other things, the expected short-selling activities of the participating financial institutions after they have purchased TSOs. (See What will the financial institutions do with the options they purchase in the TSO program? above.) Google will not be a party to this short-selling activity.
What advantage do these options have over restricted stock grants?
Transferable stock options share some of the benefits of restricted stock by having immediate value at grant, but in addition have more upside potential since we typically grant options in higher amounts than we grant restricted stock. In addition, based on current tax treatment in the U. S. and most other countries where Google grants options, options generally offer better tax planning flexibility to the option holder. While taxes on.
December 12, 2006.
GSUs are generally due at vesting, taxes on option proceeds are not generally due until the holder chooses to exercise/sell the options and claim the gain as income or capital gain, depending on the holding period after exercise.
Has anyone done this before?
No, the TSO program is the first of its kind.
Isnt this what Microsoft and Comcast did? How is this program different?
No, there are many differences between what Google is doing and what Microsoft and Comcast did. For example, Microsoft and Comcast were one-time transactions to a single bidder. In contrast, the TSO program is ongoing, and options will be sold competitively through an auction system involving multiple bidders. This program is the first of its kind.
How is this different than what Cisco tried to do?
This program is very different. Cisco proposed creating a security in an attempt to measure the market value of options issued to employees for accounting purposes. The employee options themselves were unchanged and remained non-transferable. The TSO program makes options themselves transferable for the benefit of employees.
Why did you choose Morgan Stanley?
We chose Morgan Stanley based on their industry credentials, technology capabilities, and experience in building and operating Googles auction IPO system.
Whom do I contact if I have more questions?
Please send inquiries to [omitted from external version].
O jornal New York Times.
November 12, 2007.
SAN FRANCISCO, Nov. 11 — Bonnie Brown was fresh from a nasty divorce in 1999, living with her sister and uncertain of her future. On a lark, she answered an ad for an in-house masseuse at Google, then a Silicon Valley start-up with 40 employees. She was offered the part-time job, which started out at $450 a week but included a pile of Google stock options that she figured might never be worth a penny.
After five years of kneading engineers’ backs, Ms. Brown retired, cashing in most of her stock options, which were worth millions of dollars. To her delight, the shares she held onto have continued to balloon in value.
“I’m happy I saved enough stock for a rainy day, and lately it’s been pouring,” said Ms. Brown, 52, who now lives in a 3,000-square-foot house in Nevada, gets her own massages at least once a week and has a private Pilates instructor. She has traveled the world to oversee a charitable foundation she started with her Google wealth and has written a book, still unpublished, “Giigle: How I Got Lucky Massaging Google.”
When Google’s stock topped $700 a share last week before dropping back to $664 on Friday, outside shareholders were not the only ones smiling. According to documents filed on Wednesday with the Securities and Exchange Commission, Google employees and former employees are holding options they can cash in worth about $2.1 billion. In addition, current employees are sitting on stock and unvested options, or options they cannot immediately cash in, that together have a value of about $4.1 billion.
Although no one keeps an official count of Google millionaires, it is estimated that 1,000 people each have more than $5 million worth of Google shares from stock grants and stock options.
One founder, Larry Page, has stock worth $20 billion. The other, Sergey Brin, has slightly less, $19.6 billion, according to Equilar, an executive compensation research firm in Redwood Shores, Calif. Three Google senior vice presidents — David Drummond, the chief legal officer; Shona Brown, who runs business operations; and Jonathan Rosenberg, who oversees product management — together are holding $160 million worth of Google stock and options.
“This is a very rare phenomenon when one company so quickly becomes worth so much money,” said Peter Hero, senior adviser to the Silicon Valley Community Foundation, which works with individuals and corporations to support charitable organizations in the region. “During the boom times, there were lots of companies whose employees made a lot of money fast, like Yahoo and Netscape. But the scale didn’t approach Google.”
Indeed, Google has seemed to exist in its own microclimate, with its shares climbing even as other technology stocks have been buffeted by investor skittishness. The stock touched an all-time high of $747.24 on Tuesday before falling more than $83 a share during the week to close at $663.97 on Friday. But even after that sell-off, the stock has risen more than 44 percent, or $203 a share, this year.
The days are long gone when people like Ms. Brown were handed thousands of Google options with the exercise price, or the pre-determined price that employees would pay to buy the stock, set in pennies. Nearly half of the 16,000 employees now at Google have been there for a year or less, and their options have an average exercise price of more than $500. But those who started at the company a year ago, or even three months ago, are seeing their options soar in value.
Several Google employees interviewed for this article say they do not watch the dizzying climb of the company’s shares. When it comes to awareness of the stock price, they say, Google is different from other large high-tech companies where they have worked, like Microsoft, where the day’s stock price is a fixture on many people’s computer screens.
At Google, the sensibility is more nuanced, they say. “It isn’t considered ‘Googley’ to check the stock price,” said an engineer, using the Google jargon for what is acceptable in the company’s culture. As a result, there is a bold insistence, at least on the surface, that the stock price does not matter, said the engineer, who did not want to be named because it is considered unseemly to discuss the price.
Others admit that, when gathered around the espresso machine it is hard to avoid the topic of their sudden windfalls.
“It’s very clear that people are taking nicer vacations,” said one Google engineer, who asked not to be identified because it is also not Googley to talk about personal fortunes made at the company. “And one of the guys who works for me but has been there longer showed up at work in a really, really nice new car.”
The rise in Google’s stock is affecting the deepest reaches of the company. The number of options granted to new employees at Google usually depends on the position and the salary level at which the employee is hired, and the value is usually based on the price of the stock at the start of employment.
The average options grant for a new Google employee — or “Noogler” — who started in November 2006 was 685 shares at a price of roughly $475 a share. They also would have received, on average, 230 shares of stock outright that will vest over a number of years.
The Nooglers might not be talking about second homes in Aspen or personal jets, but they are talking about down payments on a first home, new cars and kitchen renovations. Internal online discussion groups about personal finance are closely read.
Google, like many Silicon Valley companies, gives each of its new employees stock options, as well as a smaller number of shares of Google stock, as a recruiting incentive.
The idea of employment at a place with such a high stock price is appealing, but it can also make the company less attractive to a new hire. Jordan Moncharmont, 21, a senior at Stanford University who was given stock options after he started working at Facebook part time, said Google’s high stock price can be a disincentive to a prospective hire as it translates to a high exercise price for options. “You’d have to spend a boatload of cash to exercise your options,” he said.
Mr. Moncharmont said he did not join Facebook to get rich, though he knows his Facebook options could make him wealthy someday.
When Ms. Brown left Google, the stock price had merely doubled from its initial offering price of $85. So Ms. Brown is glad she ignored the advice of her financial advisers and held onto a cache of stock.
As the stock continues to defy gravity, Ms. Brown, whose foundation has its assets in Google stock, can be more generous with her charity. “It seems that every time I give some away, it just keeps filling up again,” she said. “It’s like an overflowing pot.”
The wealth generated by options is giving a lot of people like Ms. Brown the freedom to leave and do whatever they like.
Ron Garret, an engineer who was Google’s 104th employee, worked there for a little more than a year, leaving in 2001. When he eventually sold all his stock, he became a venture capitalist and a philanthropist. He has also become a documentary filmmaker and is currently chronicling homelessness in Santa Monica, Calif.
“The stock price rise doesn’t affect me at all,” he said, “except just gazing at it in wonderment.”
Related Coverage.
More In Technology.
E. U. Fines Qualcomm $1.2 Billion Over Apple Deal.
Regulators said the giant American chip maker had offered financial incentives to ensure manufacturers bought equipment solely from the company.
Who smokes marijuana anymore? Because of more sophisticated marketing, people can now vape it, eat it, drink it and apply it, leading to an explosion in sales.
The Mate 10 Pro from Huawei, the Chinese manufacturer, has a great camera and better battery life than competitors. But American carriers aren’t selling it.
Google Reprices Employee Stock Options.
Nevertheless, Google's willingness to reset more than 8 million stock options at lower prices is likely to spur similar gestures by companies hoping to motivate their employees during a demoralizing recession.
"There is a lot of momentum building" to reprice stock options, said Alexander Cwirko-Godycki, a research manager for executive compensation specialist Equilar. "Everyone has just been sort of waiting for a big name to do it."
Google already has been joined by coffee chain Starbucks Corp., which unveiled a proposal to allow its employees to swap their existing stock options for new ones that will be more likely to put cash in their pockets.
But Google's repricing program made a bigger splash because it's far more generous to the employees much to the dismay of the shareholders who have seen their holdings in the Internet search leader plunge by 57 percent, or a collective $130 billion, since the stock peaked at $747 per share in 2007.
Google shares surged $18.20, or nearly 6 percent, to close Friday at $324.70 as investors cheered the company's fourth-quarter earnings report. But analysts said the rally probably would have been even more robust if not for the decision to reprice the stock options.
"A lot of people just hate it," said Broadpoint AmTech analyst Rob Sanderson. "I had one money manager tell me, `The next time you talk to Google's management, tell them I want all the stock I bought at $400 a few months ago to be repriced at $285."'
Understanding the angst triggered by option repricing requires an explanation on how the perquisites work.
Employees at thousands of companies generally receive a bundle of stock options when they are hired, and frequently receive additional grants in subsequent years.
The options are assigned what is known as an "exercise price" the employee's cost for cashing in the reward. This price typically equals the stock's price at the time of the grant.
The more a company's stock price rises above the option price, the higher the profit for employees. The idea is to inspire workers to put in longer hours and come up with better ideas to increase the company's value and the employees' potential windfall.
But if a stock price plunges below the option price a phenomenon known as being "underwater" employees can become dejected, distracted and perhaps even tempted to entertain other job offers, especially if a large portion of the compensation comes in the form of options.
The problem of underwater options faces 72 percent of the companies in the Fortune 500, based on Equilar's analysis of average exercise prices in mid-December.
Google's work force is awash in underwater options: Nearly 17,000 employees are holding more than 8 million stock options with an exercise price of at least $400.
Those are the options likely to be exchanged in a program running from Jan. 29 through March 3. The new options are expected to have an exercise price tied to the market value of Google's stock in early March.
Even though the repricing will result in $460 million in accounting charges, Google reasoned the cost is acceptable, to avoid morale and retention problems among its 20,222 workers. Since its inception in 1998, Google has given options to virtually all of its employees, turning thousands of them into multimillionaires.
"We think it's a good deal for shareholders and for our employees as well," Google Chief Executive Eric Schmidt said Thursday.
Even though it has been cutting back on some perks, Google is still renowned for pampering employees a trait that isn't widely shared. That's why Sanderson isn't convinced Google's repricing will cause other companies to follow suit.
"Google gives away free lunches to employees, but that didn't compel everyone else to do it," he said.
Did Google even need to be so magnanimous at a time when many people are simply happy to have a job?
"While we agree with management that it is in shareholders' interests to keep Google employees motivated and retain the company's focus on growth, we question the necessity of the (repricing) program given the current employment environment," ThinkEquity analyst William Morrison wrote in a research report.
On the flip side, it could still be smart business to feel make workers feel wanted even as millions of other people are unemployed.
"The reality is that talented people will always be able to find another job in any market," Sanderson said. "And if you lose your intellectual capital, you could be losing the future of the company."
Hoping to hold on to its employees, Google is extending the vesting period for each swapped option by a full year. Vesting refers to the time that must lapse before an option can be exercised. So a Google employee with an underwater option that vests in June 2018 would have to wait until June 2018 to exercise a repriced option.
Sanderson and Morrison both agree that Google could have lessened the backlash against its repricing by coming up with a program that didn't sting its shareholders as much.
Besides raising issues of fairness, Google's program threatens to lower future earnings per share by creating the need to issue more outstanding stock when the options are cashed in.
Google could have lessened the dilution experienced by its shareholders if it required employees to exchange anywhere from four to 10 of their current options for a repriced option. Or they could have traded for a share of restricted stock that would vest over several years.
It will probably take a few years before any definitive conclusions can be made about the wisdom of Google's repricing, said Collins Stewart analyst Sandeep Aggarwal.
"If it turns out to be good for Google in the long run," he said, "then it will be good for shareholders too."
50 years of "60 Minutes"
CBS News honored with duPont-Columbia Awards.
Notable deaths in 2018.
Popular on CBS News.
Latest from CBS News.
"CBSN: On Assignment" ep. 4: Hate Rising; Cyber Soldiers; Deadliest Assignment; Climate Refugees.
"CBSN: On Assignment" ep. 3: The Nightmare Scenario; Inside Instagram; Disappearing Down's; Risky Business.
"CBSN: On Assignment" ep. 2: Guns of Chicago; Enemy of the State; Muslims Love Me.
"CBSN: On Assignment" ep. 1: Children of ISIS; iRobot; Made in America*
Latest from CBS News.
Cullen Davis case: Did a Texas millionaire get away with a brutal double murder?
Lindsey Graham gives update on immigration proposals.
"Murphy Brown" returning to CBS for 13-episode run.
Where the parties - and voters - stand on immigration.
Lawmakers call for ouster of MSU president over Nassar allegations.
Why is Bill Cosby hitting the town? Legal experts weigh in.
Mother shot during Las Vegas mass shooting speaks out.
Manatee wearing life jacket evades rescue efforts.
Baltimore cop indicted for video of alleged evidence planting.
Court orders no contact between couple, 13 siblings in torture case.
Thousands of FBI-issued phones had glitch that failed to save texts.
U. S. Olympic Committee launches probe amid sex abuse scandal.
White House to unveil immigration framework Monday.
Study finds troubling trend among moms-to-be.
Video shows dog rescued from Atlanta apartment fire.
Siga-nos.
From "60 Minutes"
50 years of "60 Minutes"
Leaning Tower of San Francisco.
Ex-British spy on leading a "double life" as a famous author.
Kabul under siege while America's longest war rages on.
The American scientist who's seen North Korea's nuclear secrets.
Is Portland still Portlandia?
RT's editor-in-chief on election meddling, being labeled Russian propaganda.
Predicting crime in Chicago.
Combat veterans coming home with CTE.
"60 Minutes" Presents: Making a Difference.
Kentucky school shooting.
Sessions interviewed by Mueller team.
Immigration reform vote.
Americans killed in attack.
California siblings update.
Most Shared on CBS News.
Post-quake tsunami alerts lifted for Alaska, West Coast, Canada.
Government shuts down after Senate fails to reach a deal.
Deadly shooting at high school in Kentucky.
Trump signs bill to reopen government -- live updates.
Sushi lover pulled 5-foot tapeworm from intestines.
2nd annual Women's Marches held across U. S.
SAG Awards 2018 red carpet.
Art by Guantánamo detainees.
Notable deaths in 2018.
Deadly California mudslides.
New Fire TV App.
Cotações atrasadas pelo menos 15 minutos. Market data provided by ICE Data Services. ICE Limitations.
Google Stock Options or Equity.
30 employees reported this benefit.
Comentários dos empregados.
awesome, good excellent, bravo, fantastic, absolutely stunning.
This can vary based on where you're located.
Google offered Great stock options.
Best stock options received from the company.
Work at Google? Compartilhe suas experiências.
Estrela Muito Insatisfeito Estrela Insatisfeito Estrela Neutra (& # 034; OK & # 034;) Star Satisfied Star Muito Satisfeito.
Pesquisa de emprego relacionada Anterior Próximo.
Sua resposta será removida da revisão & ndash; isto não pode ser desfeito.
PROGRAMA DE OPÇÕES DE ACÇÕES TRANSFERÁVEIS DO GOOGLE.
PERGUNTAS E RESPOSTAS.
ESTE DOCUMENTO CONTIDA PERGUNTAS E RESPOSTAS RELATIVAS AO PROGRAMA DE OPÇÃO DE ACÇÃO DE TRANSFERÊNCIA PROPOSTA DA GOOGLE & # 146; S. Este programa não está programado para LANÇAR ATÉ ABRIL 2007. AS PERGUNTAS E RESPOSTAS SÃO BASEADAS NA NOSSA ESTRUTURA NO PLANO ACTUAL DO PROGRAMA, QUE PODEM MUDAR. O GOOGLE PODE MODIFICAR ESTE PROGRAMA E, SE LANÇA, TERMINAR ESTE PROGRAMA EM QUALQUER MOMENTO EM SUA ÚNICA DISCRIÇÃO.
PERGUNTAS GERAIS DO PROGRAMA.
Quais são as opções de estoque transferíveis do Google (& # 147; TSOs & # 148;)?
Os TSO do Google são opções de ações não qualificadas de funcionários do Google que, uma vez adquiridas, podem ser transferidas (& # 147; vendidas) para instituições financeiras através de um leilão online. No nosso atual programa de opção de compra de ações, os funcionários do Google podem escolher (1) exercer suas opções de compra de ações e, em seguida, vender ou deter o estoque, ou (2) continuar a manter as opções para comprar ações em uma data posterior. O programa TSO oferece uma terceira alternativa: venda de opções de compra de ações para instituições financeiras.
Como essas novas opções de ações se comparam às opções de ações ordinárias?
As opções de ações tradicionais não são transferíveis (exceto em circunstâncias limitadas na morte) & # 151; eles são apenas exercitáveis. Os TSOs podem ser exercidos como opções tradicionais, ou podem ser transferidos (vendidos). Os TSOs serão regidos pelos termos do Plano de ações de 2004 do Google e os acordos de opção relevantes, que serão alterados conforme descrito abaixo.
Por que o Google criou esse programa?
Queremos permitir que funcionários do Google capturem o valor de & # 147; tempo & # 148; de suas opções. Como o programa de opção atual não permite a venda de opções de ações de funcionários, os funcionários podem realizar o valor das opções somente exercendo-as e depois vendendo a ação a um preço superior ao preço de exercício. Com este programa, os funcionários poderão perceber não só o valor intrínseco (a diferença entre o preço da subvenção e o preço de mercado do estoque do Google), mas também o valor do tempo de suas opções. As instituições financeiras, como os bancos, podem estar dispostas a pagar um prêmio acima do valor intrínseco para muitas opções devido ao valor do tempo.
Qual é o valor do tempo?
O valor de tempo é o valor do direito de continuar mantendo uma opção para ganhos potencialmente maiores em uma data posterior.
12 de dezembro de 2006.
Quem pode participar deste programa?
Somente os funcionários ativos do Google que não fazem parte do Grupo de Gerenciamento Executivo (EMG) podem participar deste programa.
Quais as opções elegíveis?
Somente as opções de compra de ações não qualificadas concedidas desde que o Google foi divulgado (pós-IPO) são elegíveis para este programa.
Quantas opções pós-IPO ainda estão pendentes?
Como pode ser derivado das demonstrações financeiras do Google, em 30 de setembro de 2006, havia aproximadamente 6,6 milhões de opções adquiridas e não cobradas pendentes que foram concedidas desde o IPO do Google.
Por que você excluiu EMG?
Acreditamos que essa posição reflete os interesses dos nossos acionistas neste momento. Nós sentimos que nossos atuais programas compensatórios oferecem incentivos adequados para nosso Grupo de Gerenciamento Executivo.
Por que as opções anteriores não foram concedidas antes do Google ser público (pré-IPO) elegível?
Acreditamos que é justo excluir as opções outorgadas antes que o Google fosse divulgado de elegibilidade, uma vez que o objetivo do programa TSO não é criar valor para opções que já estão significativamente no dinheiro. Realmente, mesmo que permitisemos opções pré-IPO no programa TSO, os licitantes estariam dispostos a pagar pouco, se houver, um prêmio além do valor intrínseco existente para os direitos sobre essas opções. Para esse assunto, existem muitas opções pós-IPO para as quais os investidores podem pagar pouco, se houver, premium.
Os funcionários podem participar do programa depois que seu emprego com o Google é encerrado?
Uma vez que o emprego é encerrado, um funcionário deixará de ser elegível para participar do programa TSO, mesmo que suas opções ainda estejam exercíveis no programa tradicional.
Os funcionários devem participar do programa?
A participação no programa TSO é completamente voluntária e os funcionários podem decidir participar ou não participar a qualquer momento.
Os funcionários podem vender algumas de suas opções e exercitar outras?
Os funcionários são livres para exercer suas opções ou vender as opções (ou não) em qualquer mix que escolherem.
12 de dezembro de 2006.
Os funcionários obterão um preço melhor se venderem opções através do programa TSO da Google ou se exercitarem e venderam imediatamente suas opções?
Em geral sim. O sistema de leilão TSO permite que uma venda ocorra no âmbito do programa TSO apenas se o licitante vencedor oferecer um preço igual ou superior ao preço intrínseco & # 147; in-the-money & # 148; valor. Embora não haja garantia de que as instituições financeiras de licitação paguem um prêmio por uma opção in-the-money, os dados históricos do mercado sugerem que eles costumam fazer. No entanto, isso não será verdade em todos os casos no programa TSO. Por exemplo, para as opções que estão muito dentro ou fora do dinheiro (ou seja, onde o preço de mercado das ações ordinárias do Google é muito maior ou muito menor do que o preço de concessão da opção), o valor do tempo pode ser tão baixo quanto ser ultrapassado pelos custos de transação do programa TSO. Além disso, as opções com um prazo restante de menos de seis meses não podem ser vendidas no programa TSO porque, após a transferência, a vida restante é arredondada para baixo para zero.
Você pode me dar um exemplo do que as opções de ações dos funcionários valeriam no âmbito deste programa?
Para ter uma idéia do que os licitantes podem oferecer aos funcionários do Google para opções com vidas de dois anos em determinados preços de exercício, você pode se referir ao que o mercado está pagando por opções de chamadas de dois anos e nº 147, negociadas publicamente e # 148; hoje . 1.
Por exemplo, no encerramento da negociação em 11 de dezembro de 2006, opções de mercado público de dois anos com um preço de exercício & # 148; (também chamado de & # 147; preço de concessão & # 148;) de $ 500 foram negociados em aproximadamente US $ 105 cada. Uma vez que o preço das ações da Google fechou em aproximadamente US $ 484 naquele dia, essas opções foram & # 147; underwater & # 148; - significando que não tinham valor intrínseco. Em outras palavras, os $ 105 foram atribuídos ao valor do tempo das opções. Na mesma data, as opções de mercado público de dois anos com um preço de exercício de US $ 300 foram negociadas em aproximadamente US $ 225 cada. Isso significa que o mercado estava disposto a pagar não só os US $ 184 pelo valor realizável exercitando e vendendo hoje, mas também um prêmio de US $ 41 pelo valor do tempo.
Nós advertimos aos funcionários que não confiem indevidamente no valor das opções negociadas publicamente quando tentam determinar o valor de suas opções no âmbito do programa TSO. Embora o programa TSO do Google seja projetado para refletir o mercado público, não será tão eficiente porque haverá menos participantes no mercado e custos de transação ligeiramente superiores. Além disso, o preço de mercado das opções é altamente volátil e pode flutuar drasticamente. Não fazemos nenhuma representação quanto ao "valor justo" # 148; deveria estar. Além disso, os funcionários do Google devem estar conscientes de que, à medida que as opções se tornam mais dentro ou fora do dinheiro (ou seja, como.
12 de dezembro de 2006.
o preço de mercado das ações ordinárias da Google se afasta do preço de concessão da opção), o valor do tempo da opção diminui e, portanto, o programa TSO se torna menos valioso.
Este programa estará disponível em todos os países?
Pretendemos disponibilizar este programa para funcionários em todos os países onde o Google concede opções, exceto em locais onde, devido a implicações legais e / ou fiscais locais, não beneficiariam os empregados ou o programa não seria prático. Embora acreditemos que seremos capazes de oferecer o programa TSO na maioria dos países em que concedemos opções, ainda estamos trabalhando nos requisitos legais e regulamentares locais em cada país para que possamos implementar este programa em tantos lugares quanto possível. Nós forneceremos funcionários em cada país com detalhes atualizados entre agora e abril.
Quando os funcionários podem começar a usar este programa?
Planejamos iniciar o programa TSO quando a janela de negociação do Q2 for aberta em abril de 2007. Os funcionários do Google poderão iniciar sessão para criar e visualizar sua conta TSO através de um sistema on-line que o Morgan Stanley criou para o Google pouco antes do lançamento do programa.
Haverá períodos em que os funcionários do Google não podem vender suas opções no programa TSO?
Sim. O programa TSO estará ativo durante as horas normais de negociação NASDAQ quando a janela de negociação do Google for aberta. Quando o Google possui informações relevantes e não públicas, encerraremos o programa TSO até que a informação não seja mais importante ou o segundo dia útil após a divulgação da informação ter sido divulgada. Os funcionários do Google não receberão aviso prévio desses desligamentos. Quando o programa TSO não está ativo, os funcionários do Google podem não vender suas opções sob o programa TSO, mesmo sob um plano 10b5-1. Veja também & # 147; O programa TSO afeta a capacidade de um empregado para exercer opções e vender as ações subjacentes da maneira tradicional? & # 148; abaixo.
O que é material, informação não pública?
A informação é importante se um investidor razoável considerasse importante tomar uma decisão de comprar, vender ou manter títulos da Google, uma aquisição ou um acordo comercial grande. A informação não é pública até que tenha sido amplamente disseminada para o mercado público e o público tenha tido a chance de absorvê-la e avaliá-la. Os funcionários do Google podem se referir à Política do Google contra a negociação de insider para obter mais informações sobre o que constitui informação material e não pública.
Por que o programa TSO será encerrado quando o Google possuir informações materiais e não públicas?
A declaração de registro que o Google está arquivando na Securities and Exchange Commission (SEC) para permitir que o programa TSO opere não pode ser usada quando o Google possui informações materiais e não públicas. Portanto, o programa TSO deve ser suspenso quando o Google possui informações materiais e não públicas. Na prática, isso significa que os funcionários do Google não poderão vender opções usando o programa TSO nestes períodos.
12 de dezembro de 2006.
O programa TSO afeta a capacidade de um empregado para exercer opções e vender as ações subjacentes da maneira tradicional?
Não, com uma exceção. Conforme discutido acima, o Google desligará o programa TSO quando o Google possuir informações relevantes e não públicas. Durante esses períodos de tempo, a Google também excluirá os funcionários do Google de vender ações emitidas após o exercício de opções da maneira tradicional. O Google irá impor essa restrição para ajudar a garantir que as vendas dos estoques Google pelos funcionários do Google não violam as leis de negociação de informações privilegiadas e a Política de Google contra a negociação de insider. Se o Google não impôs essa restrição, existe o risco de que um funcionário do Google possa ser considerado como vendendo ações do Google durante um período em que o funcionário do Google sabia que o programa TSO estava encerrado, o que poderia ser considerado material, informações não públicas . Esta restrição não se aplica às vendas de ações de acordo com um plano 10b5-1 (mas aplica-se às vendas de TSOs de acordo com um plano 10b5-1).
Quem vai comprar as opções?
Investidores institucionais pré-qualificados serão licitantes em todas as opções que os funcionários do Google colocam em leilão.
Os empregados podem vender opções fora do processo de leilão TSO da Google?
Não, os funcionários podem não vender opções fora do programa TSO.
Quais são as conseqüências fiscais quando os funcionários vendem TSOs?
Nos Estados Unidos, quando os funcionários vendem TSOs, o valor que recebem será tratado como renda de compensação no ano em que eles vendem os TSOs. Esta renda é do mesmo caráter que a renda que receberiam se tivessem exercido suas opções e vendido imediatamente as ações subjacentes ao invés de vender suas opções por meio desse novo programa. A Google reterá o mesmo tipo de impostos sobre a renda de remuneração que eles ganham com a venda de TSOs como teria se tivessem exercido suas opções e vendido imediatamente as ações subjacentes ao invés de vender suas opções. A discussão acima não constitui conselho fiscal, nem aborda quaisquer consequências fiscais decorrentes das leis de qualquer jurisdição estadual, local ou estrangeira. Além disso, as leis fiscais podem mudar, possivelmente de forma retroativa, para que você consulte seu consultor fiscal.
12 de dezembro de 2006.
O programa TSO é afetado pela seção 409A do Código da Receita Federal?
Nós não pensamos assim, mas os regulamentos ainda não foram finalizados. (Para aqueles que não estão familiarizados com a seção 409A, geralmente sujeita certas opções descontadas para impostos no momento da aquisição, independentemente de serem exercidas ou vendidas. Os impostos sobre o rendimento normal, uma taxa adicional de 20% e outros impostos podem aplicar.) No que diz respeito às opções que o Google concede após o início do programa TSO, não haverá imposto da seção 409A, desde que concedamos as opções ao valor justo de mercado, o que é o que fazemos. Com relação às opções já em circulação no momento em que o programa TSO começa, a orientação existente do IRS na seção 409A especificamente permite as mudanças que faremos às opções em conexão com o programa TSO sem que as opções sejam consideradas regentes para fins fiscais e, portanto, as opções não seriam consideradas opções com desconto sujeitas à seção 409A. Mais especificamente, os regulamentos da seção 409A propostos permitem mudanças para permitir a transferibilidade de certas opções. Embora o IRS ainda não esteja emitindo decisões na seção 409A, temos tido cuidado em estruturar o programa TSO para garantir que sua adoção e operação não criem problemas da seção 409A para os funcionários do Google. A versão final do programa TSO será projetada de forma a assegurar o cumprimento dos regulamentos finais nos termos da seção 409A (que não serão divulgados até o início de 2006).
Quais são as conseqüências fiscais para os funcionários que trabalham para uma entidade Google fora dos EUA?
Uma vez que os TSOs são um novo conceito em todos os países, as implicações tributárias associadas a este novo programa não são inteiramente certezas. Estamos trabalhando com conselheiros fiscais externos para identificar as implicações tributárias em todos os países que o Google atualmente emite opções; e nos países onde oferecemos TSOs, geralmente acreditamos que as conseqüências fiscais serão semelhantes às conseqüências fiscais do exercício de opções ordinárias. No entanto, isso está sujeito à revisão regulatória adicional. Para os funcionários do Google sujeitos a impostos dos EUA fora dos EUA, o Google fornecerá informações fiscais adicionais mais tarde.
Quais instituições financeiras estão participando desse programa?
Morgan Stanley servirá como gerente de leilões TSO da Google e liquidará todas as transações entre funcionários e licitantes do Google. Smith Barney servirá como administrador de opções de ações do empregado. O Google está trabalhando com várias instituições financeiras para participar como licitantes nos leilões.
Tenho que abrir um Morgan Stanley ou outra conta de corretagem?
Não, você criará uma conta TSO online, mas não será obrigado a abrir uma conta Morgan Stanley ou outra corretora.
12 de dezembro de 2006.
E se outros quiserem participar? Existem instituições financeiras que não são elegíveis para fazer parte do leilão?
O Google antecipa permitir que instituições financeiras adicionais participem do programa TSO. Todos os participantes devem poder oferecer lances automáticos contínuos para todas as opções do Google no programa TSO e devem atualizar seus sistemas para se interagir com o sistema TSO. A admissão será ao critério exclusivo da Google.
Como os preços das ofertas são determinados?
Todos os licitantes participantes serão obrigados a licitar todas as opções oferecidas para venda como condição de participação no programa TSO do Google para que todos os funcionários do Google obtenham o benefício de preços competitivos em suas opções, mesmo que estejam vendendo apenas uma opção. Os investidores institucionais usam seus próprios modelos de preços de opções proprietárias para determinar o valor justo de cada opção com base no preço de exercício da opção & # 146; prazo (que será de até dois anos no programa TSO do Google; todas as opções com um A duração de mais de dois anos será reduzida para dois anos), as taxas de juros do mercado, a volatilidade do preço das ações e as condições do mercado no momento da oferta. Esperamos que os preços da oferta mudem durante todo o dia de negociação, assim como preços de oferta de ações de ações na mudança do NASDAQ ao longo do dia para refletir a alteração de pressupostos de avaliação.
Um funcionário pode especificar com antecedência o preço ao qual eles querem vender suas opções?
Sim. Se um funcionário quer vender suas opções a um preço determinado, o empregado pode enviar uma ordem limitada. A opção será vendida no mínimo desse preço, desde que um dos licitantes esteja disposto a pagar, no mínimo, a opção (s). Os limites podem ser configurados para expirar no final do dia de negociação ou no final de uma janela de negociação. A market or limit order can be made at any time during an open trading window, although the trade cannot be effected unless the auction is open. There is no guarantee that limit orders will be filled, and, as discussed above, the TSO program may shut down from time to time without prior notice.
Can employees sell vested, underwater stock options in this program?
Yes, financial institutions do place value on underwater stock options (i. e., those with strike prices above the current market price of the stock) and we expect them to bid on underwater options. However, if an option is significantly underwater and/or the option has only a limited remaining life (e. g., if the option is sold nine years and five months after grant), the bid price may be very low or even zero.
How does the TSO program affect Rule 10b5-1 Trading Plans?
A 10b5-1 plan may be used to sell options through the TSO program. Google is modifying its form 10b5-1 plan to accommodate TSO sales, and will make this revised form available before the trading window opens on February 5, 2007. Here are important points regarding 10b5-1 plans and the TSO program:
December 12, 2006.
What is the benefit of a Rule 10b5-1 Trading Plan if Google will shut down the TSO program (including trading under a 10b5-1 plan) when Google in possession of material, non-public information?
There are a couple reasons why a Google Employee may still wish to enter into a 10b5-1 Plan.
First, a 10b5-1 plan will still permit you to exercise and sell your options the traditional way regardless of whether we are in our ordinary quarterly blackout periods or in a special blackout period during which the TSO Program has been suspended. So.
December 12, 2006.
Second, as discussed above, Google will shut down the TSO program when Google is in possession of material, non-public information. Contudo. determining whether an item is material is a difficult, fact intensive, subjective analysis that can be second-guessed in hindsight. So, Google may be in possession of information that it deems not to be material and will continue to let the TSO program operate, even though another person might determine the information is material, especially if applying hindsight. (Thats why our insider trading policy says that Google employees cannot rely on Googles determination of whether an item is material when deciding to buy or sell any Google security; the ultimate decision of whether to do so rests with each Google employee.) For this reason, a 10b5-1 plan (even if it just contemplates sales under the TSO Program when the Program is active) could be helpful to a Google employee in rebutting a claim that he or she fraudulently sold his options under the TSO Program while in possession of material non-public information.
Please keep in mind that the decision as to whether to adopt a 10b5-1 plan (or not) is a complicated one, and depends on the each individuals particular circumstances, and also on any requirements imposed by each individuals plan broker. Google cannot give any Google employee advice on whether to enter into, amend or terminate a 10b5-1 plan. We encourage you to consult your personal advisors and broker regarding the TSO program and 10b5-1 plans.
ACCOUNTING, INVESTOR & OTHER FINANCE QUESTIONS.
Do the new stock options have any changes in their terms?
When the options are sold to a bidder under the TSO program, three changes occur:
1. The remaining life is shortened to two years unless the remaining life is less than two years. If the remaining life is less than two years, then the transferable life is further reduced from two years in six-month increments (e. g., 18 months, 12 months, six months) until the remaining transferable life is zero. For example, an option with a remaining life of 23 months will, upon sale in the TSO program, have an 18-month life.
2. The forfeiture provisions related to the employees employment with Google are removed.
December 12, 2006.
3. We anticipate the anti-dilution provisions will be changed to conform to market-standard provisions.
Why did you reduce the length of the option life upon transfer?
We shortened the term to adjust the time value of the transferred options so that they are, in our estimation, more closely aligned with our compensatory objectives when the option was originally granted. Because the value of the option is in part determined by its term, a shorter option term would decrease the time value that can be realized through the TSO program.
It was not Googles intent to eliminate the benefits of employees holding options altogether. Our intent was to give employee options more tangible value. The TSO program is available to employees who are willing to forgo some of the potential future value in order to get some value today.
How does the TSO program affect Googles accounting?
The TSO program does not change the way we will account for options, but it does increase the cost per option that we will recognize for accounting purposes because the fair value per option on the date of grant will be greater because the expected life of the option will be longer. The longer expected life results from the fact that upon transfer, the options are modified to have a two-year remaining life (generally) from the date of sale, whereas under the non-transferable option program options expire once they are exercised. Because we expect that options will be outstanding longer, they will have a greater fair value on the date of grant which will result in more stock-based compensation for accounting purposes.
We intend to modify all existing stock options granted to employees other than EMG after our IPO to permit their sale under the TSO program. As a result of this modification, we will take a stock-based compensation charge equal to the difference between the value of the modified stock options and their value immediately prior to modification. That charge will be taken on the date we initiate the program expected to be in the second quarter of 2007 for all vested options and over the remaining vesting periods for all unvested options. We plan to disclose the expected amount of this charge in the first quarter of 2007.
Is this program related to new accounting rules for stock options?
No, this program is not driven by accounting implications. Google is doing this to make equity compensation more efficient and understandable to employees. We expect our compensation costs per option to increase under this program to reflect the increase in expected life of each eligible option.
December 12, 2006.
Will this affect earnings?
As discussed above, we will recognize more stock-based compensation per option than we would have otherwise for the foreseeable future after the program goes into effect.
What is the impact on shareholders?
The TSO program increases the efficiency of our equity usage. Under the TSO program, we expect that every option that is granted will be more highly valued by employees, while at the same time the TSO program will retain the advantage of leverage that stock options offer over other forms of equity compensation. We also believe this program enhances our ability to compete effectively for the best talent in the marketplace and therefore sustain our competitive advantage.
Have you discussed this program with the SEC?
We have discussed the TSO program with the SEC, and Google will ensure the program complies with applicable securities laws.
What will the financial institutions do with the options they purchase in the TSO program?
The financial institutions will not be allowed to further transfer the options they purchase in the TSO program to the public. We believe that the financial institutions will enter into hedging transactions with respect to the options they purchase in the TSO program. Specifically, the winning bidder in the TSO auction will likely hedge their position in the Google options by short selling Google shares, which is a typical way to hedge a position in an option. By short selling, the winning bidder offsets the exposure it has in the purchased option. The winning bidder will adjust this short position over the life of the option based on fluctuations in Googles stock price. Through this hedging process, the winning bidder expects to make a profit.
Will Google file a registration statement with the SEC in connection with the TSO program?
Sim. This registration statement will cover, among other things, the expected short-selling activities of the participating financial institutions after they have purchased TSOs. (See What will the financial institutions do with the options they purchase in the TSO program? above.) Google will not be a party to this short-selling activity.
What advantage do these options have over restricted stock grants?
Transferable stock options share some of the benefits of restricted stock by having immediate value at grant, but in addition have more upside potential since we typically grant options in higher amounts than we grant restricted stock. In addition, based on current tax treatment in the U. S. and most other countries where Google grants options, options generally offer better tax planning flexibility to the option holder. While taxes on.
December 12, 2006.
GSUs are generally due at vesting, taxes on option proceeds are not generally due until the holder chooses to exercise/sell the options and claim the gain as income or capital gain, depending on the holding period after exercise.
Has anyone done this before?
No, the TSO program is the first of its kind.
Isnt this what Microsoft and Comcast did? How is this program different?
No, there are many differences between what Google is doing and what Microsoft and Comcast did. For example, Microsoft and Comcast were one-time transactions to a single bidder. In contrast, the TSO program is ongoing, and options will be sold competitively through an auction system involving multiple bidders. This program is the first of its kind.
How is this different than what Cisco tried to do?
This program is very different. Cisco proposed creating a security in an attempt to measure the market value of options issued to employees for accounting purposes. The employee options themselves were unchanged and remained non-transferable. The TSO program makes options themselves transferable for the benefit of employees.
Why did you choose Morgan Stanley?
We chose Morgan Stanley based on their industry credentials, technology capabilities, and experience in building and operating Googles auction IPO system.
Whom do I contact if I have more questions?
Please send inquiries to [omitted from external version].
O jornal New York Times.
November 12, 2007.
SAN FRANCISCO, Nov. 11 — Bonnie Brown was fresh from a nasty divorce in 1999, living with her sister and uncertain of her future. On a lark, she answered an ad for an in-house masseuse at Google, then a Silicon Valley start-up with 40 employees. She was offered the part-time job, which started out at $450 a week but included a pile of Google stock options that she figured might never be worth a penny.
After five years of kneading engineers’ backs, Ms. Brown retired, cashing in most of her stock options, which were worth millions of dollars. To her delight, the shares she held onto have continued to balloon in value.
“I’m happy I saved enough stock for a rainy day, and lately it’s been pouring,” said Ms. Brown, 52, who now lives in a 3,000-square-foot house in Nevada, gets her own massages at least once a week and has a private Pilates instructor. She has traveled the world to oversee a charitable foundation she started with her Google wealth and has written a book, still unpublished, “Giigle: How I Got Lucky Massaging Google.”
When Google’s stock topped $700 a share last week before dropping back to $664 on Friday, outside shareholders were not the only ones smiling. According to documents filed on Wednesday with the Securities and Exchange Commission, Google employees and former employees are holding options they can cash in worth about $2.1 billion. In addition, current employees are sitting on stock and unvested options, or options they cannot immediately cash in, that together have a value of about $4.1 billion.
Although no one keeps an official count of Google millionaires, it is estimated that 1,000 people each have more than $5 million worth of Google shares from stock grants and stock options.
One founder, Larry Page, has stock worth $20 billion. The other, Sergey Brin, has slightly less, $19.6 billion, according to Equilar, an executive compensation research firm in Redwood Shores, Calif. Three Google senior vice presidents — David Drummond, the chief legal officer; Shona Brown, who runs business operations; and Jonathan Rosenberg, who oversees product management — together are holding $160 million worth of Google stock and options.
“This is a very rare phenomenon when one company so quickly becomes worth so much money,” said Peter Hero, senior adviser to the Silicon Valley Community Foundation, which works with individuals and corporations to support charitable organizations in the region. “During the boom times, there were lots of companies whose employees made a lot of money fast, like Yahoo and Netscape. But the scale didn’t approach Google.”
Indeed, Google has seemed to exist in its own microclimate, with its shares climbing even as other technology stocks have been buffeted by investor skittishness. The stock touched an all-time high of $747.24 on Tuesday before falling more than $83 a share during the week to close at $663.97 on Friday. But even after that sell-off, the stock has risen more than 44 percent, or $203 a share, this year.
The days are long gone when people like Ms. Brown were handed thousands of Google options with the exercise price, or the pre-determined price that employees would pay to buy the stock, set in pennies. Nearly half of the 16,000 employees now at Google have been there for a year or less, and their options have an average exercise price of more than $500. But those who started at the company a year ago, or even three months ago, are seeing their options soar in value.
Several Google employees interviewed for this article say they do not watch the dizzying climb of the company’s shares. When it comes to awareness of the stock price, they say, Google is different from other large high-tech companies where they have worked, like Microsoft, where the day’s stock price is a fixture on many people’s computer screens.
At Google, the sensibility is more nuanced, they say. “It isn’t considered ‘Googley’ to check the stock price,” said an engineer, using the Google jargon for what is acceptable in the company’s culture. As a result, there is a bold insistence, at least on the surface, that the stock price does not matter, said the engineer, who did not want to be named because it is considered unseemly to discuss the price.
Others admit that, when gathered around the espresso machine it is hard to avoid the topic of their sudden windfalls.
“It’s very clear that people are taking nicer vacations,” said one Google engineer, who asked not to be identified because it is also not Googley to talk about personal fortunes made at the company. “And one of the guys who works for me but has been there longer showed up at work in a really, really nice new car.”
The rise in Google’s stock is affecting the deepest reaches of the company. The number of options granted to new employees at Google usually depends on the position and the salary level at which the employee is hired, and the value is usually based on the price of the stock at the start of employment.
The average options grant for a new Google employee — or “Noogler” — who started in November 2006 was 685 shares at a price of roughly $475 a share. They also would have received, on average, 230 shares of stock outright that will vest over a number of years.
The Nooglers might not be talking about second homes in Aspen or personal jets, but they are talking about down payments on a first home, new cars and kitchen renovations. Internal online discussion groups about personal finance are closely read.
Google, like many Silicon Valley companies, gives each of its new employees stock options, as well as a smaller number of shares of Google stock, as a recruiting incentive.
The idea of employment at a place with such a high stock price is appealing, but it can also make the company less attractive to a new hire. Jordan Moncharmont, 21, a senior at Stanford University who was given stock options after he started working at Facebook part time, said Google’s high stock price can be a disincentive to a prospective hire as it translates to a high exercise price for options. “You’d have to spend a boatload of cash to exercise your options,” he said.
Mr. Moncharmont said he did not join Facebook to get rich, though he knows his Facebook options could make him wealthy someday.
When Ms. Brown left Google, the stock price had merely doubled from its initial offering price of $85. So Ms. Brown is glad she ignored the advice of her financial advisers and held onto a cache of stock.
As the stock continues to defy gravity, Ms. Brown, whose foundation has its assets in Google stock, can be more generous with her charity. “It seems that every time I give some away, it just keeps filling up again,” she said. “It’s like an overflowing pot.”
The wealth generated by options is giving a lot of people like Ms. Brown the freedom to leave and do whatever they like.
Ron Garret, an engineer who was Google’s 104th employee, worked there for a little more than a year, leaving in 2001. When he eventually sold all his stock, he became a venture capitalist and a philanthropist. He has also become a documentary filmmaker and is currently chronicling homelessness in Santa Monica, Calif.
“The stock price rise doesn’t affect me at all,” he said, “except just gazing at it in wonderment.”
Related Coverage.
More In Technology.
E. U. Fines Qualcomm $1.2 Billion Over Apple Deal.
Regulators said the giant American chip maker had offered financial incentives to ensure manufacturers bought equipment solely from the company.
Who smokes marijuana anymore? Because of more sophisticated marketing, people can now vape it, eat it, drink it and apply it, leading to an explosion in sales.
The Mate 10 Pro from Huawei, the Chinese manufacturer, has a great camera and better battery life than competitors. But American carriers aren’t selling it.
Google Reprices Employee Stock Options.
Nevertheless, Google's willingness to reset more than 8 million stock options at lower prices is likely to spur similar gestures by companies hoping to motivate their employees during a demoralizing recession.
"There is a lot of momentum building" to reprice stock options, said Alexander Cwirko-Godycki, a research manager for executive compensation specialist Equilar. "Everyone has just been sort of waiting for a big name to do it."
Google already has been joined by coffee chain Starbucks Corp., which unveiled a proposal to allow its employees to swap their existing stock options for new ones that will be more likely to put cash in their pockets.
But Google's repricing program made a bigger splash because it's far more generous to the employees much to the dismay of the shareholders who have seen their holdings in the Internet search leader plunge by 57 percent, or a collective $130 billion, since the stock peaked at $747 per share in 2007.
Google shares surged $18.20, or nearly 6 percent, to close Friday at $324.70 as investors cheered the company's fourth-quarter earnings report. But analysts said the rally probably would have been even more robust if not for the decision to reprice the stock options.
"A lot of people just hate it," said Broadpoint AmTech analyst Rob Sanderson. "I had one money manager tell me, `The next time you talk to Google's management, tell them I want all the stock I bought at $400 a few months ago to be repriced at $285."'
Understanding the angst triggered by option repricing requires an explanation on how the perquisites work.
Employees at thousands of companies generally receive a bundle of stock options when they are hired, and frequently receive additional grants in subsequent years.
The options are assigned what is known as an "exercise price" the employee's cost for cashing in the reward. This price typically equals the stock's price at the time of the grant.
The more a company's stock price rises above the option price, the higher the profit for employees. The idea is to inspire workers to put in longer hours and come up with better ideas to increase the company's value and the employees' potential windfall.
But if a stock price plunges below the option price a phenomenon known as being "underwater" employees can become dejected, distracted and perhaps even tempted to entertain other job offers, especially if a large portion of the compensation comes in the form of options.
The problem of underwater options faces 72 percent of the companies in the Fortune 500, based on Equilar's analysis of average exercise prices in mid-December.
Google's work force is awash in underwater options: Nearly 17,000 employees are holding more than 8 million stock options with an exercise price of at least $400.
Those are the options likely to be exchanged in a program running from Jan. 29 through March 3. The new options are expected to have an exercise price tied to the market value of Google's stock in early March.
Even though the repricing will result in $460 million in accounting charges, Google reasoned the cost is acceptable, to avoid morale and retention problems among its 20,222 workers. Since its inception in 1998, Google has given options to virtually all of its employees, turning thousands of them into multimillionaires.
"We think it's a good deal for shareholders and for our employees as well," Google Chief Executive Eric Schmidt said Thursday.
Even though it has been cutting back on some perks, Google is still renowned for pampering employees a trait that isn't widely shared. That's why Sanderson isn't convinced Google's repricing will cause other companies to follow suit.
"Google gives away free lunches to employees, but that didn't compel everyone else to do it," he said.
Did Google even need to be so magnanimous at a time when many people are simply happy to have a job?
"While we agree with management that it is in shareholders' interests to keep Google employees motivated and retain the company's focus on growth, we question the necessity of the (repricing) program given the current employment environment," ThinkEquity analyst William Morrison wrote in a research report.
On the flip side, it could still be smart business to feel make workers feel wanted even as millions of other people are unemployed.
"The reality is that talented people will always be able to find another job in any market," Sanderson said. "And if you lose your intellectual capital, you could be losing the future of the company."
Hoping to hold on to its employees, Google is extending the vesting period for each swapped option by a full year. Vesting refers to the time that must lapse before an option can be exercised. So a Google employee with an underwater option that vests in June 2018 would have to wait until June 2018 to exercise a repriced option.
Sanderson and Morrison both agree that Google could have lessened the backlash against its repricing by coming up with a program that didn't sting its shareholders as much.
Besides raising issues of fairness, Google's program threatens to lower future earnings per share by creating the need to issue more outstanding stock when the options are cashed in.
Google could have lessened the dilution experienced by its shareholders if it required employees to exchange anywhere from four to 10 of their current options for a repriced option. Or they could have traded for a share of restricted stock that would vest over several years.
It will probably take a few years before any definitive conclusions can be made about the wisdom of Google's repricing, said Collins Stewart analyst Sandeep Aggarwal.
"If it turns out to be good for Google in the long run," he said, "then it will be good for shareholders too."
50 years of "60 Minutes"
CBS News honored with duPont-Columbia Awards.
Notable deaths in 2018.
Popular on CBS News.
Latest from CBS News.
"CBSN: On Assignment" ep. 4: Hate Rising; Cyber Soldiers; Deadliest Assignment; Climate Refugees.
"CBSN: On Assignment" ep. 3: The Nightmare Scenario; Inside Instagram; Disappearing Down's; Risky Business.
"CBSN: On Assignment" ep. 2: Guns of Chicago; Enemy of the State; Muslims Love Me.
"CBSN: On Assignment" ep. 1: Children of ISIS; iRobot; Made in America*
Latest from CBS News.
Cullen Davis case: Did a Texas millionaire get away with a brutal double murder?
Lindsey Graham gives update on immigration proposals.
"Murphy Brown" returning to CBS for 13-episode run.
Where the parties - and voters - stand on immigration.
Lawmakers call for ouster of MSU president over Nassar allegations.
Why is Bill Cosby hitting the town? Legal experts weigh in.
Mother shot during Las Vegas mass shooting speaks out.
Manatee wearing life jacket evades rescue efforts.
Baltimore cop indicted for video of alleged evidence planting.
Court orders no contact between couple, 13 siblings in torture case.
Thousands of FBI-issued phones had glitch that failed to save texts.
U. S. Olympic Committee launches probe amid sex abuse scandal.
White House to unveil immigration framework Monday.
Study finds troubling trend among moms-to-be.
Video shows dog rescued from Atlanta apartment fire.
Siga-nos.
From "60 Minutes"
50 years of "60 Minutes"
Leaning Tower of San Francisco.
Ex-British spy on leading a "double life" as a famous author.
Kabul under siege while America's longest war rages on.
The American scientist who's seen North Korea's nuclear secrets.
Is Portland still Portlandia?
RT's editor-in-chief on election meddling, being labeled Russian propaganda.
Predicting crime in Chicago.
Combat veterans coming home with CTE.
"60 Minutes" Presents: Making a Difference.
Kentucky school shooting.
Sessions interviewed by Mueller team.
Immigration reform vote.
Americans killed in attack.
California siblings update.
Most Shared on CBS News.
Post-quake tsunami alerts lifted for Alaska, West Coast, Canada.
Government shuts down after Senate fails to reach a deal.
Deadly shooting at high school in Kentucky.
Trump signs bill to reopen government -- live updates.
Sushi lover pulled 5-foot tapeworm from intestines.
2nd annual Women's Marches held across U. S.
SAG Awards 2018 red carpet.
Art by Guantánamo detainees.
Notable deaths in 2018.
Deadly California mudslides.
New Fire TV App.
Cotações atrasadas pelo menos 15 minutos. Market data provided by ICE Data Services. ICE Limitations.
Google Stock Options or Equity.
30 employees reported this benefit.
Comentários dos empregados.
awesome, good excellent, bravo, fantastic, absolutely stunning.
This can vary based on where you're located.
Google offered Great stock options.
Best stock options received from the company.
Work at Google? Compartilhe suas experiências.
Estrela Muito Insatisfeito Estrela Insatisfeito Estrela Neutra (& # 034; OK & # 034;) Star Satisfied Star Muito Satisfeito.
Pesquisa de emprego relacionada Anterior Próximo.
Sua resposta será removida da revisão & ndash; isto não pode ser desfeito.
Комментарии
Отправить комментарий